Igårkväll

Godmorgon! Klockan är nu 11:24 och Emil sover som vanligt! Ja men iallafall, igårkväll så drog vi ut på kvällen dels för att jag var hungrig som ett djur och för att hitta någon bar att ta en öl på. Tillslut bestämde jag mig för att gå till Mc'Donalds vilket jag inte var så förtjust i, men hittade en cheeseburgare, jag sprang innan för disken och pekade på den för att dom skulle förstå.. först fick jag en paj, men viftade med händerna och skaka på huvudet, sen fick jag springa fram för att peka ytterligare en gång, vilket funkade, smakade i princip som i Sverige, blev glad och gick därifrån med ett

Efter 10 minuters gående så kom vi till vårat område, där dom har två stycken affärer "Hi 24" som har öppet troligen dygnet runt, köpte lökringar och Grilled Texas BBQ Flavor. Inte det godaste men det funkade väll som kvällssnacks haha.
Lite närmre våran håla så ligger det en liten resturang / bar som vi stannade på, vi försökte kommunicera genom att ta upp en gammal ölflaska och peka på den (en sån vill vi ha), vilket dom inte förstod.. men efter 3 minuters viftande så fick vi våran öl, en 600ml 3,6 Yanjing Beer som den hette, Emil gillade den mer än mig och klunkade i sig den på mindre än 10 minuter medans min blev stående, men med tanke på priset på en öl (4 Yuan) (ca 4,80kr) så gick inte världen under.

Nu ska jag gå upp, och dra upp Emil samtidigt, sen ska vi äta Pasta Carbonara till lunch, vi hittade ett ställe vid Supermarketen där dom hade pizza, olika pastarätter och massa annat, gött,  sen drar vi vidare mot zooet som ligger bara några hundra meter bort!



Ha de bra / Mvh Andreas & Sovande Emil!





Kommentarer
Postat av: emelie

hälsa emil att jag är sjuk, så jag kommer vara pratbar på msn nästan hela dagen ;D

2009-01-28 @ 07:35:52
URL: http://emeliewallins.blogg.se/
Postat av: Anonym

trevligt att ni dricker också;) :D

2009-01-28 @ 13:46:14
Postat av: Agneta Rothammar

Hej på er:-) Jag tror kanske att Emil sover mycket för han har ju varit sjuk. Kan vara så att han behöver mer sömn än vanligt för att tillfriskna. Ta det lugn Emil tänk på att det kan komma följdsjukdommar om du inte tar det lugn, många kramar din mamma:-)

2009-01-28 @ 17:58:37
Postat av: adde

jaha! men aa...hur blire med strand grejen? haha saknar er men ni verkar inte sakna mig.. :/

2009-02-01 @ 16:45:29
Postat av: emil

Adde vi saknar dig grymt mycket med kompis :) Vi tänkte ta en bild med strand vid muren ffs :9 Ballare än så blir det inte ^^ VAd sägs som att ta en krogrunda Fredagen när vi kommer hem? :) JAg bjuder på Kinesiska cigg med blått filter och skinande förpackning med drakar på :D :D :D

2009-02-01 @ 17:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0