Dagen som gått, kvällen som återstår

Ja du, idag har det varit en hel del vandrade omkring staden, vi expanderar vårat utforskande av staden varje dag, en del i taget, tur att jag har bra lokalsinne så man hittar tillbaka hem också :)
Runt 14:30 tiden drog vi ut för att leta efter mat igen, efter ett tag så hittade vi en stor byggnad som verkade rätt naken, sen såg vi en liten liten ingång, då sa vi "vi testar" så gick vi in, vi möttes av fem stycken kineser som skriker välkommen och böjer sig fram, även hög musik, vi kom in till ett varuhus, kläder, mat, smink, allt helt enkelt, det var 7 våningar högt.
Tillslut hittade ett ställe som hette "Kung Fu" där vi hittade något som såg ätbart ut, var någon sorts kött med ris o grönsaker, man fick även en soppskål med, när jag lyfte på sopplocket fick jag en chock, det där såg inte gott ut, men vi båda smakade och det tycktes smaka någorlunda iallafall, men efter lite grävande i den där sörjan så hittade vi något som såg helt galet ut bara, var något reptilliknande huvud samt kropp och annat tjaffs, ja la ifrån mig det direkt och la på locket, Emil som inte är så kräsen när det gäller mat blev även chockad av synen.. lyckades inte få en bra bild på det reptilliknande huvudet, men en bild på själva soppan.

Efter det vandrade vi vidare en bra bit och hittade "Beijing Zoo" vilket vi ska besöka imorgon, kan bli kul :)



Vi utanför Beijing Exehbition Hall :)


Kommentarer
Postat av: cassie

söta:D <3

2009-01-28 @ 13:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0