Beijing zoo dag 2

Hejsan. Efter en sömnlös natt (sömnade kl 8 på morgonen) tvingade Spunt upp mig. Vi åt en härlig lunch på vår favvi restaurang. Vi tog pasta med kokta kinesiska musslor som förätt. Efter det gick vi till Beijing zoo. Vi hann ju bara med att se halva det gigantiska zooet första gången vi var där. Idag såg vi allt från björnar och lejon till inburade hundar i petting zoo.

Jag blev ganska ledsen när jag såg hur illa burarna såg ut. De hade gjort minimal ansträngning för att göra burarna likt djurens naturliga miljö. Särskillt ledsen blev jag när vi tittade på brunbjörnen vars tillhåll bara bestod av betong samt hundarna som var instängda i minimala burar och skällde högt.

Men förutom det är Beijing zoo en grym upplevelse som jag verkligen kan rekomendera. Särskillt Beijing zoo aquarium som vi var på första gången.

Första gången vi var på zooet såg vi hur en västerländsk tjej blev uppställd bredev en liten kinesisk flicka och så fotade pappan dem. Idag var det VÅR tur! En pappa viftade glatt med kameran framför oss och på din dotter. Så vi hukade oss glatt ner breved flickan. Spunt la till och med armen runt henne :) Och vips så blev vi föralltid fångade i familjens fotoalbum.

Även jag ffrågade om jag fick fota några barn då jag älskar porträttfoton på människor. En bild säger så mycket om en människa, särskllt oskyldiga, lyckliga barn.

Nu sitter vi på hostelet o pustar ut lite. Taxiresan hem (5 yuan var) blev lite klurig då det tog oss 5 taxis innan vi hittade en som visste vart vi skulle. Tack och lov är taxibilar lika vanliga som spottloskor på marken här :)

Ikväll ska vi nog ut och upptäcka. Vi ska gå i en riktning vi inte än utforskat. Vi tror det är söder ut haha.

                    

Kommentarer
Postat av: Cassie

aa dom längst till vänster såg inte så trevliga ut hahahha men björnen :( åhhh andreas ta med den hem till mig :D (A) <3333333333

2009-01-30 @ 12:30:17
URL: http://bebuush.blogg.se/
Postat av: malinm.se

Är jag lik Sofia Hellqvist från Paradise Hotel?

2009-01-30 @ 12:37:18
URL: http://malinm.se
Postat av: Danne

Hahaha, verkar vara betydligt bättre än de zoon vi har här hemma.



Malinm.

Nej, det är du inte.

2009-01-30 @ 12:40:47
Postat av: emelie

haha random tjej! (malinm.se) alltså ;D

söta barn jue!

2009-01-30 @ 13:53:38
URL: http://emeliewallins.blogg.se/
Postat av: emelie

ofta min andra kommentar inte publicerades :o



malinm, random.



SÖTA BARN! :D

2009-01-30 @ 13:56:33
URL: http://emeliewallins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0