Var ligger Candy inn?!

Hejsan.

Idag skulle vi snabbt leta upp ett hostel som heter Candy inn för att sedan besöka den förbjudna staden. Vi tog tuben till Lama tempel, tog uppgång C och gick vänster 100 meter som det stod på sidan. Men inte fanns där något Candy inn. Istället hittade vi en gammal Australienare Som visade oss vägen till P loft. Ett ganska nedgånget med mysigt hstel med stort allrum med tvspel, fotbollsspel (med kinesiska fotbollsspelare), billjard och pingis. Det var många västerlänningar i området.  Efter ett tag sa vi adjöken och fortsatte vår jakt på Candy inn. Under vår promenad hittade vi en cigarräffär och köpte en ask med 10 feta cigarrer för 35 kr ^^ Vi gick också på en liten tempel fair där jag gjorde ett jätteklipp. JAg fastnade för en handgjord duk med Fenix o draken motiv. Tecknet för långt liv var i mitten. Prislappen var på 120 så jag började pruta. Efter ett tag fick jag så duken för endast 60 yuan :)

Tillslut bestämde vi oss för att ge upp jakten på hostelet. Så vi begav oss hem för att leta upp den exakta adressen istället. På vägen hem stannad vi vid KFC för att äta. Det var första gången vi åt där och det var faktiskt riktigt gott.

   



Kommentarer
Postat av: emelie

:O:O:O:O:O:O FOTBOLLSSPEL!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D

2009-02-01 @ 12:12:04
URL: http://emeliewallins.blogg.se/
Postat av: Danne

Ciggarerna ser najsiga ut ;)

2009-02-01 @ 18:21:36
Postat av: 吉祥三宝

Du betalade alltså strax under en normal kinesisk dagslön för en duk?

2009-02-16 @ 08:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0